• Telefoon: +32 (0)2 582 09 84
  • Email: info@accountancydhooghe.be
Accountancy D'hooghe
Accountancy D'hooghe
Typ je zoekterm en "Enter". Druk op "ESC" om te sluiten

Laatste nieuws

  • De inventaris opmaken: zo wint u tijd
  • De jaarafsluiting: alles wat u wilde weten maar nooit durfde te vragen
  • GKS: realtime en online rapportering vanaf 2024

Diensten

  • Accountancy
  • Fiscaliteit
  • Starters
  • Overname en opvolging
  • Home
  • Diensten
    • Accountancy
    • Fiscaliteit
    • Starters
    • Overname en opvolging
  • Nuttige Info
    • Nuttige nummers
    • Nuttige links
  • Nieuws
  • Login
  • contact
  • Privacy policy
  • Vacature

Zo vertrekt u zorgeloos met vakantie

Hun zaak enkele weken achterlaten is voor veel bedrijfsleiders en ondernemers een moeilijke opdracht. Nochtans is een deugddoende vakantie het mooiste cadeau dat u zichzelf én uw bedrijf kunt geven.

1. Maak een planning en delegeer

Een goede voorbereiding kan veel stress wegnemen, ook wanneer u op vakantie vertrekt. Maak daarom enkele weken voor uw vertrek een planning op met de taken die u zeker wil afkrijgen. Noteer ook een lijstje met taken die u wil doorschuiven naar uw medewerkers of vervangers tijdens uw afwezigheid. Communiceer uw afwezigheid tijdig met alle belanghebbenden – klanten, medewerkers, leveranciers – en informeer ook naar hun verlofperiodes.

Verminder geleidelijk aan ook het aantal vergaderingen en afspraken. Zo houdt u extra tijd over om uw afwezigheid goed voor te bereiden.

2. Neem vakantie tijdens rustige periodes

Vreest u dat het werk zich zal opstapelen tijdens uw verlof? Plan dan vakantie in een rustige periode, wanneer uw klanten u niet dringend nodig hebben. Een en ander hangt uiteraard af van de sector waarin u actief bent.

3. Maak duidelijke afspraken over uw bereikbaarheid

Op vakantie wil u uiteraard niet (te vaak) gestoord worden. Communiceer daarom tijdig voor wie, wat en wanneer u bereikbaar bent. Vergeet uw out of office-mail niet in te stellen voor klanten of leveranciers. En spreek af met uw medewerkers hoe ze u kunnen bereiken in absolute noodgevallen.

Let op: hoe minder contact met uw bedrijf, hoe beter. Al begrijpen we dat niet elke ondernemer zijn zaak helemaal achter zich kan laten op verlof.

4. Beperkt afspraken vlak na uw vakantie

Plan uw agenda de eerste dagen na uw terugkeer niet meteen vol. Houd voldoende ruimte om uw mails te lezen, gemiste oproepen te beantwoorden en bij te praten met uw medewerkers. Zo bent u binnen de kortste keren weer helemaal mee.

Met deze tips vertrekt u straks stressvrij richting de zon. Denk erom: hoe meer u geniet, hoe beter u er straks weer tegenaan kunt.

  • Laatste nieuws
  • Diensten
De inventaris opmaken: zo wint u tijd 22.11.2023
Lees meer
De jaarafsluiting: alles wat u wilde weten maar nooit durfde te vragen 20.11.2023
Lees meer
GKS: realtime en online rapportering vanaf 2024 14.11.2023
Lees meer
Feestdagen 2024: vergeet niet om vervangingsdagen vast te leggen voor 15 december 2023! 09.11.2023
Lees meer
Uitbreiding flexi-jobsectoren vanaf 2024 07.11.2023
Lees meer
Nieuw centraal register voor bestuursverboden 04.11.2023
Lees meer
Fietsvergoeding: hoger maximaal vrijgesteld bedrag vanaf 1 januari 2024 01.11.2023
Lees meer
1 op 3 kmo's verstuurt facturen via post 27.10.2023
Lees meer
Alle nieuws
Accountancy Bij ons kan je terecht voor het opmaken van jouw balans en jaarrekening. Het is de basis om gefundeerde beslissingen te nemen ivm je zaakvoering en verdient dus een professionele en kwalitatieve opvolging. Tevens doen we een beroep op een aantal digitale tools voor een efficiënte en transparante manier van werken.
Lees meer
Fiscaliteit Fiscaliteit is veel meer dan het indienen van de personen- of vennootschapsbelasting. We geven ook proactief advies: welke nieuwe fiscale of juridische pistes zijn mogelijk interessant voor je zaak? Hoe matchen we jouw persoonlijke plannen met slimme optimalisaties? En met welke toekomstige fiscale maatregelen hou je best nu al rekening?
Lees meer
Starters De beslissing om je eigen bedrijf of praktijk te starten is ongelooflijk spannend. Alleen ben je niet altijd even vertrouwd met de juridische, financiële of boekhoudkundige kant van de zaak. Gelukkig is dat geen must met een slimme expert aan je zijde. We zijn een erkende KMO portefeuille dienstverlener.
Lees meer
Overname en opvolging Een ander bedrijf overnemen? Je activiteit overlaten of stopzetten? Opvolging regelen voor je eigen zaak? Het zijn sleutelmomenten in je leven als ondernemer waarbij je een klankbord kan gebruiken om samen tot de juiste beslissingen te komen. We staan je als vertrouwenspersoon bij om je juridisch, financiëel of boekhoudkundig met kennis van zaken doorheen deze processen te loodsen.
Lees meer

openingsuren kantoor

Ons kantoor is open elke werkdag tussen 9 uur en 17 uur.
Op donderdagvoormiddag is er de wekelijkse markt en kan u niet parkeren op het Marktplein.

Contactgegevens

Accountancy D'hooghe BV
Marktplein 33
1740 Ternat
Tel +32 (0)2 582.09.84
Fax +32 (0)2 461.20.95
info@accountancydhooghe.be

BE 0876 314 925 - RPR Brussel
ITAA erkenning 50.030.374
Erkenning KMO portefeuille DV.A239136

logo ITAA
website door Kluwer EasyWeb