• Telefoon: +32 (0)2 582 09 84
  • Email: info@accountancydhooghe.be
Accountancy D'hooghe
Accountancy D'hooghe
Typ je zoekterm en "Enter". Druk op "ESC" om te sluiten

Laatste nieuws

  • Kmo's geen voorstander van afschaffing ziektebriefje
  • Slechte betalers aanpakken via aangepaste betalingstermijn?
  • 1 januari 2024: federaal langetermijnsparen wordt afgeschaft

Diensten

  • Accountancy
  • Fiscaliteit
  • Starters
  • Overname en opvolging
  • Home
  • Diensten
    • Accountancy
    • Fiscaliteit
    • Starters
    • Overname en opvolging
  • Nuttige Info
    • Nuttige nummers
    • Nuttige links
  • Nieuws
  • Login
  • contact
  • Privacy policy
  • Vacature

Een digitale administratie: voordelen en aanpak

Bedrijven zijn vandaag de dag meer dan ooit bereikbaar, via allerlei kanalen. Digitalisering kan de druk op de administratie verlichten. We focussen op drie fronten: het digitale archief, digitaal klantenbeheer en de digitale boekhouding.

E-mail, sociale media, brieven, facturen, digitale platformen: de gemiddelde kmo ontvangt dagelijks tonnen data via diverse bronnen en kanalen. Al die gegevens, zowel digitaal als op papier, moeten verzameld, geordend en doorgesluisd worden naar de juiste dienst en de juiste persoon – en dat het liefst zo snel mogelijk.
Wil u dat vlot en efficiënt doen, dan is digitalisering een must.

Voordelen van het digitale archief

Bewaart u alle documenten digitaal, op een eigen server of in de cloud? Dan maakt u meteen komaf met de papierberg. Een digitaal archief biedt bovendien tal van andere voordelen:

Snel doorzoekbaar
Zoekt u een document? U geeft enkele termen in via de computer en het gevraagde document komt tevoorschijn. Documenten gaan nooit meer verloren. 

Altijd en overal beschikbaar
Een digitaal archief kan u zowel met de smartphone, de tablet als de computer raadplegen. Overdag of ’s nachts, thuis of op kantoor: het archief staat altijd voor u klaar.

Documenten in een handomdraai aanpassen
U hoeft niets in te scannen en/of te printen, maar wijzigt rechtstreeks in het bronbestand, zo vaak u maar wil. Verschillende versies kunnen rustig naast elkaar blijven bestaan. Online samenwerken aan hetzelfde document is eenvoudig.

Voordelen van digitaal klantenbeheer

De tijd van de fichebakken met daarop gegevens per klant, eventueel gerangschikt volgens omzet, ligt al lang achter ons. Toch is die archaïsche aanpak in veel bedrijven vandaag nog steeds de realiteit. Dit zijn de voordelen van digitaal klantenbeheer:

Relevante info is voor iedereen beschikbaar
Een digitaal klantenbestand is voor alle medewerkers online toegankelijk per autorisatieniveau en gemakkelijk doorzoekbaar met de computer, tablet of smartphone. 

Informatie is altijd up-to-date
Koppel uw klantenbestand aan uw kassa- of verkoopbeheersysteem zodat belangrijke klantgegevens, zoals verkoophistoriek, automatisch in het klantendossier worden opgenomen.

Koppel uw crm aan andere processen
Digitaal klantenbeheer verhoogt de efficiëntie van verschillende bedrijfsprocessen omdat koppelingen met andere afdelingen mogelijk zijn. De opvolging van facturatie en betalingen verloopt daardoor grotendeels automatisch zodat de druk op uw administratie afneemt en uw wanbetalers gemakkelijk identificeert.

Voordelen van een digitale boekhouding

Digitale documentverwerking, zoals hierboven beschreven, biedt veel voordelen – ook voor de boekhouding van een bedrijf. U bespaart veel tijd én geld wanneer uitgaande en inkomende facturen automatisch klaargezet worden voor boekhoudkundige verwerking. Daarvoor zijn twee zaken essentieel:

e-facturatie
Elektronische facturen in xml- of pdf-formaat zijn automatisch boekbaar in uw boekhoudsoftware. Koppelt u uw administratiesoftware aan uw boekhoudpakket, dan verloopt de opvolging van inkomende en uitgaande facturen zo goed als volledig automatisch.

elektronische bankafschriften
CODA-bestanden zijn elektronische bankafschriften die u downloadt via uw financiële instelling of een derde partij. Upload de bestanden vervolgens naar uw boekhoudpakket en de software doet de rest. U krijgt dus steeds een actueel overzicht van alle betaalde en openstaande facturen zonder dat u er extra tijd in moet investeren.

  • Laatste nieuws
  • Diensten
Kmo's geen voorstander van afschaffing ziektebriefje 30.08.2023
Lees meer
Slechte betalers aanpakken via aangepaste betalingstermijn? 05.08.2023
Lees meer
1 januari 2024: federaal langetermijnsparen wordt afgeschaft 02.08.2023
Lees meer
Zo vertrekt u zorgeloos met vakantie 26.07.2023
Lees meer
ERP-software kiezen voor uw kmo? Deze 3 criteria zijn bepalend 21.07.2023
Lees meer
Is uw bedrijfsvoorheffing correct berekend en tijdig betaald? 17.07.2023
Lees meer
Digitaal beheer mogelijk voor wijzigingsakten van rechtspersonen 07.07.2023
Lees meer
Nieuw dubbelbelastingverdrag tussen België en Nederland 04.07.2023
Lees meer
Alle nieuws
Accountancy Bij ons kan je terecht voor het opmaken van jouw balans en jaarrekening. Het is de basis om gefundeerde beslissingen te nemen ivm je zaakvoering en verdient dus een professionele en kwalitatieve opvolging. Tevens doen we een beroep op een aantal digitale tools voor een efficiënte en transparante manier van werken.
Lees meer
Fiscaliteit Fiscaliteit is veel meer dan het indienen van de personen- of vennootschapsbelasting. We geven ook proactief advies: welke nieuwe fiscale of juridische pistes zijn mogelijk interessant voor je zaak? Hoe matchen we jouw persoonlijke plannen met slimme optimalisaties? En met welke toekomstige fiscale maatregelen hou je best nu al rekening?
Lees meer
Starters De beslissing om je eigen bedrijf of praktijk te starten is ongelooflijk spannend. Alleen ben je niet altijd even vertrouwd met de juridische, financiële of boekhoudkundige kant van de zaak. Gelukkig is dat geen must met een slimme expert aan je zijde. We zijn een erkende KMO portefeuille dienstverlener.
Lees meer
Overname en opvolging Een ander bedrijf overnemen? Je activiteit overlaten of stopzetten? Opvolging regelen voor je eigen zaak? Het zijn sleutelmomenten in je leven als ondernemer waarbij je een klankbord kan gebruiken om samen tot de juiste beslissingen te komen. We staan je als vertrouwenspersoon bij om je juridisch, financiëel of boekhoudkundig met kennis van zaken doorheen deze processen te loodsen.
Lees meer

openingsuren kantoor

Ons kantoor is open elke werkdag tussen 9 uur en 17 uur.
Op donderdagvoormiddag is er de wekelijkse markt en kan u niet parkeren op het Marktplein.

Contactgegevens

Accountancy D'hooghe BV
Marktplein 33
1740 Ternat
Tel +32 (0)2 582.09.84
Fax +32 (0)2 461.20.95
info@accountancydhooghe.be

BE 0876 314 925 - RPR Brussel
ITAA erkenning 50.030.374
Erkenning KMO portefeuille DV.A239136

logo ITAA
website door Kluwer EasyWeb