• Telefoon: +32 (0)2 582 09 84
  • Email: info@accountancydhooghe.be
Accountancy D'hooghe
Accountancy D'hooghe
Typ je zoekterm en "Enter". Druk op "ESC" om te sluiten

Laatste nieuws

  • Verzekeringen voor ondernemers: hoe beschermt u zichzelf en uw personeel optimaal?
  • Hoe bouwt u als werkgever mee aan het pensioen van uw medewerkers?
  • Marketing binnen de GDPR-wetgeving: 6 vragen

Diensten

  • Accountancy
  • Fiscaliteit
  • Starters
  • Overname en opvolging
  • Home
  • Diensten
    • Accountancy
    • Fiscaliteit
    • Starters
    • Overname en opvolging
  • Nuttige Info
    • Nuttige nummers
    • Nuttige links
  • Nieuws
  • Login
  • contact
  • Privacy policy
  • Vacature

Nieuwe mogelijkheid om u te identificeren op een overheidswebsite

Ook voor overheidszaken moet u niet meer lang aanschuiven aan een loket. De meeste federale en gewestelijke overheden hebben handige websites waar u – mits correcte identificatie – al uw overheidszaken kan afhandelen. Maar hoe identificeert u zich eigenlijk bij de overheid?

Vier mogelijkheden

Indien u uw zaken wil regelen op een officiële website van de overheid, moet u zich correct kunnen identificeren. Een typevoorbeeld van zo’n officieel platform is de eBox, uw digitale brievenbus voor overheidsdocumenten. Als u op eBox gaat, moet u zich identificeren. Daar zijn 4 mogelijkheden voor.

De eerste mogelijkheid is met uw eID-kaart. U heeft dan een kaartlezer nodig (en de software daarvoor op uw pc) en uw pin-code. 

De tweede manier om u te identificeren, is met een token. Dat is een code die u ontvangt op het ogenblik dat u inlogt. U geeft uw user-id en wachtwoord in en even later krijgt u een code, via sms, e-mail … (naargelang wat u aanduidde bij registratie). U bevestigt met die code en krijgt zo toegang tot – in ons voorbeeld – uw eBox.

De derde manier is met een user-id en een wachtwoord, zoals u ook moet inloggen op sommige commerciële websites, maar die manier komt niet zo vaak voor bij overheidsdiensten.

En ten slotte is er een dubbele authentificatiemogelijkheid via de smartphone.

Met smartphone – mogelijkheid 1

Als u regelmatig op officiële websites gaat, kent u zeker itsme®.
Itsme® werkt in grote lijnen als volgt:

U installeert de app op uw smartphone.

U koppelt uw identiteit aan uw telefoonnummer via uw eID of bankkaart.

Als u inlogt geeft u aan op welk telefoonnummer u zich kan identificeren.

Op het toestel met dat nummer kan u dan uw code van 5 cijfers ingeven.

Itsme® bestaat sinds 2017 en is ondertussen wijdverspreid als dé sleutel voor digitale overheidsdiensten. Maar ook privébedrijven die zeker willen zijn met wie ze een contract afsluiten (denken we maar aan banken), kunnen een bevestiging van uw identiteit vragen via deze applicatie.

Met smartphone – mogelijkheid 2

Sinds 8 november kan u een nieuwe digitale authentificatiesleutel voor uw smartphone installeren om u aan te melden op de applicaties van de overheid: myID.be®. De applicatie werd ontwikkeld door een privébedrijf en werd ondertussen erkend door de FOD Beleid en Ondersteuning (BOSA).

myID.be® werkt lichtjes anders dan itsme®:

U installeert de app en opent de website www.myID.be.

Met uw eID (met kaartlezer) koppelt u uw identiteit aan de QR-code die op myID.be® verschijnt, waarna u deze QR-code inscant met de app op de smartphone. Uw identiteit is nu gekoppeld aan uw smartphone (dus niet aan het telefoonnummer).

Om beveiligde pagina’s te openen, scant u met de app de QR-code die op de betrokken pagina komt en bevestigt u op de smartphone uw identiteit met uw code (5 cijfers).

Als ondernemer kan u beide applicaties ook installeren op uw website, hoewel voor zuiver commerciële transacties een registratie van de klant met installatie van één of meer betaalapplicaties meestal volstaat.

  • Laatste nieuws
  • Diensten
Verzekeringen voor ondernemers: hoe beschermt u zichzelf en uw personeel optimaal? 28.02.2023
Lees meer
Hoe bouwt u als werkgever mee aan het pensioen van uw medewerkers? 20.02.2023
Lees meer
Marketing binnen de GDPR-wetgeving: 6 vragen 17.02.2023
Lees meer
Hoe past u als zelfstandige uw tarieven correct aan na een loonindexering? 16.02.2023
Lees meer
Hoe omgaan met wanbetalers? 14.02.2023
Lees meer
Doe uzelf én uw accountant een plezier met deze goede gewoonte … 12.02.2023
Lees meer
Harder, beter, sneller, sterker, … leaner: hoe de 5 basisprincipes van leanmanagement uw bedrijf efficiënter maken 08.02.2023
Lees meer
U werknemers flexibel verlonen: al aan een cafetariaplan gedacht? 05.02.2023
Lees meer
Alle nieuws
Accountancy Bij ons kan je terecht voor het opmaken van jouw balans en jaarrekening. Het is de basis om gefundeerde beslissingen te nemen ivm je zaakvoering en verdient dus een professionele en kwalitatieve opvolging. Tevens doen we een beroep op een aantal digitale tools voor een efficiënte en transparante manier van werken.
Lees meer
Fiscaliteit Fiscaliteit is veel meer dan het indienen van de personen- of vennootschapsbelasting. We geven ook proactief advies: welke nieuwe fiscale of juridische pistes zijn mogelijk interessant voor je zaak? Hoe matchen we jouw persoonlijke plannen met slimme optimalisaties? En met welke toekomstige fiscale maatregelen hou je best nu al rekening?
Lees meer
Starters De beslissing om je eigen bedrijf of praktijk te starten is ongelooflijk spannend. Alleen ben je niet altijd even vertrouwd met de juridische, financiële of boekhoudkundige kant van de zaak. Gelukkig is dat geen must met een slimme expert aan je zijde. We zijn een erkende KMO portefeuille dienstverlener.
Lees meer
Overname en opvolging Een ander bedrijf overnemen? Je activiteit overlaten of stopzetten? Opvolging regelen voor je eigen zaak? Het zijn sleutelmomenten in je leven als ondernemer waarbij je een klankbord kan gebruiken om samen tot de juiste beslissingen te komen. We staan je als vertrouwenspersoon bij om je juridisch, financiëel of boekhoudkundig met kennis van zaken doorheen deze processen te loodsen.
Lees meer

openingsuren kantoor

Ons kantoor is open elke werkdag tussen 9 uur en 17 uur.
Op donderdagvoormiddag is er de wekelijkse markt en kan u niet parkeren op het Marktplein.

Contactgegevens

Accountancy D'hooghe BV
Marktplein 33
1740 Ternat
Tel +32 (0)2 582.09.84
Fax +32 (0)2 461.20.95
info@accountancydhooghe.be

BE 0876 314 925 - RPR Brussel
ITAA erkenning 50.030.374
Erkenning KMO portefeuille DV.A239136

logo ITAA
website door Kluwer EasyWeb